Welcome Guest ( Log In | Register )

> И неформату есть предел.

Рэп/хип-хоп/шансон/поп удаляются. Для них есть свои порталы.

> Rush - Counterparts (1993), Progressive Rock (D13)
post Oct 29 2009, 15:51:33
Post #1

21st Century Schizoid Man
**************
Group: Металариец
Posts: 8,819
Releases: 365
From: 1984
On Forums: 16 years 8 months
Thanks: 10166 time(s)
Unknown


(IMG:http://metalarea.org/images/audiocovers/2009_Oct/acov_tid99655_thumb.jpg)

*Artist: Rush
*Album: Counterparts
*Year: 1993
*Genre: Progressive Rock
*Country: Canada (IMG:http://metalarea.org/forum/style_images/flags/Canada.png)
*Format: mp3@CBR320kbps
*Size: 129MB

Tracklist:
01. Animate 06:04
02. Stick It Out 04:31
03. Cut To The Chase 04:49
04. Nobody's Hero 04:56
05. Between Sun & Moon 04:38
06. Alien Shore 05:48
07. The Speed Of Love 05:03
08. Double Agent 04:53
09. Leave That Thing Alone 04:06
10. Cold Fire 04:27
11. Everyday Glory 05:11
******************************
Total playing time: 54:26

Extended info
EAC V0.95 beta 4 + Lame 3.93.1
WinRAR + 5 %
incl. covers

About

Counterparts is the fifteenth studio album by Canadian rock band Rush, released in 1993. Counterparts became Rush's highest charting album in the US, peaking at #2 on the Billboard 200 (only behind Pearl Jam's Vs.).
Atlantic Records has claimed that the album went Platinum, although the RIAA has it listed as Gold. The lyrics of Counterparts continue the trends of Roll the Bones with dark and emotional themes being the primary focus. Throughout the album, there is a distinct alternative rock influence, showcased through "heavy" sounding tracks like "Animate" and "Stick it Out". "Leave That Thing Alone" earned a Grammy nomination for "Best Instrumental". The song topped the Mainstream Rock Tracks for four weeks in late 1993, becoming the band's fourth single to do so.

Line-up

Geddy Lee – Bass guitars, vocals, synthesizer
Alex Lifeson – Electric & acoustic guitars
Neil Peart – Drums and percussion
Michael Kamen – String arrangements and conducting ("Nobody's Hero")
John Webster - Additional keyboards


Register


Go to the top of the page
  Insert nick Quick quote
+Quote Post
 
Start new topic
Replies (1 - 3)
post Oct 29 2009, 16:34:25
Post #2

Morbid Angel
**************
Group: Металариец
Posts: 4,193
Releases: 0
From: Литва г.Клайпеда
On Forums: 17 years 10 months
Thanks: 1837 time(s)
Lithuania


Go to the top of the page
  Insert nick Quick quote
+Quote Post
post May 6 2013, 06:07:47
Post #3

Маньяк
**********
Group: Металариец
Posts: 1,255
Releases: 18
From: Lake-City
On Forums: 15 years 7 months
Thanks: 2344 time(s)
Russian Federation


Register


Thanks:
Go to the top of the page
  Insert nick Quick quote
+Quote Post
post Sep 28 2022, 16:07:41
Post #4

Враг Газпрома
**************
Group: Металариец
Posts: 7,257
Releases: 0
On Forums: 15 years 8 months
Thanks: 3230 time(s)
Russian Federation


Продолжать дальше в духе работ 80-х годов было невозможно. Благо, что музыканты это поняли и сделали работу над систематическими ошибками. В итоге душного попсового клавишноориентированного звука здесь почти и нет. Клавишные здесь больше в качестве подзвучки используются. Ударные стали явно громче звучать, да и партии стали повыразительнее, посложнее. Активно вперед поперли гитарные соло, да и сам гитарный звук стал более «грозным», местами немного напоминая звучание групп альтернативного рока, скажем, типа Soundgarden. И Гедди Ли стал петь и выразительнее, живее, и голос стал звучать ниже и вариативнее. Короче – то, чего так долго ожидалось от Rush, но все что-то не то заносили канадцы. При почти часовой продолжительности альбома ощущения затянутости совершенно нет, настолько интересны песни. Среди них обязательно надо упомянуть Nobody's Hero, начинающуюся акустической гитарной партией и завершенную повторяющимся припевом на фоне мягкой партии клавишных. Потом Alien Shore – тут уже бас выведен на передний план, задавая не только ритмический отсчет, но и отлично справляясь с мелодией, тогда как гитара все больше соляки откалывает. Double Agent, довольно тяжелая местами, но очень разнообразно звучащая, как плане гитарной, так и вокалых партий; с меняющимся настроением, так сказать. Оптимистичная Everyday Glory с такой ажурно звучащей гитарой. В общем – можно честно сказать, что Counterparts (пусть без явных хитов, но очень ровный, выверенный по содержанию) составил отличную конкуренцию (а заодно и стал движителем) прочим прог-роковым работам 90-х.
Go to the top of the page
  Insert nick Quick quote
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



- Lo-Fi Version Support form
Copyrights and abuse reports form
Time is now: 30th January 2025 - 10:01:22