Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Rush - Counterparts (1993)
Metal Area - Extreme Music Portal > Releases Area / Релизы > New Releases > Unformat R:
Yarri


*Artist: Rush
*Album: Counterparts
*Year: 1993
*Genre: Progressive Rock
*Country: Canada
*Format: mp3@CBR320kbps
*Size: 129MB

Tracklist:
01. Animate 06:04
02. Stick It Out 04:31
03. Cut To The Chase 04:49
04. Nobody's Hero 04:56
05. Between Sun & Moon 04:38
06. Alien Shore 05:48
07. The Speed Of Love 05:03
08. Double Agent 04:53
09. Leave That Thing Alone 04:06
10. Cold Fire 04:27
11. Everyday Glory 05:11
******************************
Total playing time: 54:26

Extended info
EAC V0.95 beta 4 + Lame 3.93.1
WinRAR + 5 %
incl. covers

About

Counterparts is the fifteenth studio album by Canadian rock band Rush, released in 1993. Counterparts became Rush's highest charting album in the US, peaking at #2 on the Billboard 200 (only behind Pearl Jam's Vs.).
Atlantic Records has claimed that the album went Platinum, although the RIAA has it listed as Gold. The lyrics of Counterparts continue the trends of Roll the Bones with dark and emotional themes being the primary focus. Throughout the album, there is a distinct alternative rock influence, showcased through "heavy" sounding tracks like "Animate" and "Stick it Out". "Leave That Thing Alone" earned a Grammy nomination for "Best Instrumental". The song topped the Mainstream Rock Tracks for four weeks in late 1993, becoming the band's fourth single to do so.

Line-up

Geddy Lee – Bass guitars, vocals, synthesizer
Alex Lifeson – Electric & acoustic guitars
Neil Peart – Drums and percussion
Michael Kamen – String arrangements and conducting ("Nobody's Hero")
John Webster - Additional keyboards


[ Hidden Text ]
beast666
ElfinQueen
[ Hidden Text ]
vam1972
Продолжать дальше в духе работ 80-х годов было невозможно. Благо, что музыканты это поняли и сделали работу над систематическими ошибками. В итоге душного попсового клавишноориентированного звука здесь почти и нет. Клавишные здесь больше в качестве подзвучки используются. Ударные стали явно громче звучать, да и партии стали повыразительнее, посложнее. Активно вперед поперли гитарные соло, да и сам гитарный звук стал более «грозным», местами немного напоминая звучание групп альтернативного рока, скажем, типа Soundgarden. И Гедди Ли стал петь и выразительнее, живее, и голос стал звучать ниже и вариативнее. Короче – то, чего так долго ожидалось от Rush, но все что-то не то заносили канадцы. При почти часовой продолжительности альбома ощущения затянутости совершенно нет, настолько интересны песни. Среди них обязательно надо упомянуть Nobody's Hero, начинающуюся акустической гитарной партией и завершенную повторяющимся припевом на фоне мягкой партии клавишных. Потом Alien Shore – тут уже бас выведен на передний план, задавая не только ритмический отсчет, но и отлично справляясь с мелодией, тогда как гитара все больше соляки откалывает. Double Agent, довольно тяжелая местами, но очень разнообразно звучащая, как плане гитарной, так и вокалых партий; с меняющимся настроением, так сказать. Оптимистичная Everyday Glory с такой ажурно звучащей гитарой. В общем – можно честно сказать, что Counterparts (пусть без явных хитов, но очень ровный, выверенный по содержанию) составил отличную конкуренцию (а заодно и стал движителем) прочим прог-роковым работам 90-х.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.