Окей, к тезису нет претензий, только как субъективное мнение может выступать аргументом, если аргумент требует под собой критерий истинности?
Многие мыслители стремились отыскать абсолютную истину, но не смогли её найти. Удивительно, не правда ли? У каждого есть своё видение, и это замечательно.
Например, эти коллективы интересны тебе, но в чём их особенности и чем тебя так зацепили? Как они преподносят себя, как они звучат, как выглядят? И чем они выделяются среди других групп? Ну, кроме названия и состава, разумеется.
ЦИТАТА
Всё остальное очевидно и так, про это выше и говорил. Про какую БОРОТЬБУ ты просто выше говорил не пойму. Политически активных представителей сцены в РФ также встречал, если что.
Если мы берем пост-совок и панк, то, очевидно, Летов и частично нынешний Пурген, еще немного Сектор Газа. Там либо было прямое влияние политики, либо косвенное.
Летов, например, открыто конфликтовал с властями и лез в политику, Пурген всегда пели про политику и после всем известных событий 22 года поддерживали кое-что и даже альбом тематический записали, ну а один из участников «Сектора Газа» был внезапно помощником депутата ГД на общественных началах.
4 апреля 1997 года группа «Сектор Газа» выступила на концерте в честь 7-летия ЛДПР. После этого выступления Юрию Клинских вручили диплом «За большой вклад в развитие русской культуры, за понимание и поддержку великих идей либерализма в России» и удостоверение помощника депутата Государственной Думы Филатова Александра Валентиновича.
ЦИТАТА
Оно всё возникло ровно из одного: заработать деньги на новом тренде, когда другие на излёт шли. Политика и всё остальное, оно вращается рядом, но было вторично. Я повторюсь ровно ещё один раз, чтобы не повторять снова: меньшинство остаётся меньшинством, другие собирают гешефт.
А это что же тогда? Это, по сути, выражение несогласия с господствующими тенденциями в рок-музыке и с коммерциализацией, а также с настроениями хиппи, которые возникли как реакция на сокращение социальных программ при правительстве Джонсона и на непопулярную войну во Вьетнаме.
The word hippie came from hipster and was used to describe beatniks[4] who moved into New York City's Greenwich Village, San Francisco's Haight-Ashbury district, and Chicago's Old Town community. The term hippie was used in print by San Francisco writer Michael Fallon, helping popularize use of the term in the media, although the tag was seen elsewhere earlier.[5][6]
Along with the New Left and the Civil Rights Movement, the hippie movement was one of three dissenting groups of the 1960s counterculture.[33] Hippies rejected established institutions, criticized middle class values, opposed nuclear weapons and the Vietnam War, embraced aspects of Eastern philosophy,[38] championed sexual liberation, were often vegetarian and eco-friendly, promoted the use of psychedelic drugs which they believed expanded one's consciousness, and created intentional communities or communes. They used alternative arts, street theatre, folk music, and psychedelic rock as a part of their lifestyle and as a way of expressing their feelings, their protests, and their vision of the world and life. Hippies opposed political and social orthodoxy, choosing a gentle and nondoctrinaire ideology that favored peace, love, and personal freedom,[39][40] expressed for example in the Beatles' song "All You Need is Love".[41] Hippies perceived the dominant culture as a corrupt, monolithic entity that exercised undue power over their lives, calling this culture "the Establishment", "Big Brother", or "the Man".[42][43][44] Noting that they were "seekers of meaning and value", scholars like Timothy Miller have described hippies as a new religious movement.[45]
The first wave of punk rock was "aggressively modern" and differed from what came before.[5] According to Ramones drummer Tommy Ramone, "In its initial form, a lot of 1960s stuff was innovative and exciting. Unfortunately, what happens is that people who could not hold a candle to the likes of Hendrix started noodling away. Soon you had endless solos that went nowhere. By 1973, I knew that what was needed was some pure, stripped down, no bullshit rock 'n' roll."[6] John Holmstrom, founding editor of Punk magazine, recalls feeling "punk rock had to come along because the rock scene had become so tame that [acts] like Billy Joel and Simon and Garfunkel were being called rock and roll, when to me and other fans, rock and roll meant this wild and rebellious music."[7] According to Robert Christgau, punk "scornfully rejected the political idealism and Californian flower-power silliness of hippie myth."[8]
https://en.wikipedia.org/wiki/Hippiehttps://en.wikipedia.org/wiki/Punk_rock.